首页导航(页面)

儿子作文:希望可怕的历史不再重演

杨恒均  2010-04-09  星期五

 

History Repeats It self

By Bryan Yang

Youoftenhearpeoplesayhistoryrepeatsitself.SomethingsthatIwouldliketoseerepeated.ThesecanincludetheexplorersthatdiscoveredAustraliainthe1606s.Thisspiritwillencourageustotakeonnewadventures.Anothercanincludethegoldrushstartedinthe1850s.Thiswillboomeconomyandgivemanypeopleabetterlife.ThelastoneIwilltellyouisthe2000SydneyOlympicGames.ThiscanshowtherestoftheworldhowgreatAustraliaisandisawonderfulandgreatopportunitytotake.NoteverydaydoyougettoholdtheOlympicGames.

Althoughtherearethingsthatyouwouldliketorepeat,therearealsothingsthatyouwouldnotlikerepeated.Oneofthemisdefinitelythestolengeneration.Itwasatragedyandashame.Athingwediddorightisin1988and2008,wesaidsorrytothestolengeneration.Anotherthingwewouldnotlikerepeatedistheworldwars.Theycauseddestructionandmanypeopleandsoldiersdiedorlosttheirhomes.Unfortunately,theseareonlysomeofthehorriblethingsthathappenedinhistory.

Ihopethatthethingsthatshouldberepeatedarerepeatedandvice-versa.

 

【以上是我今天在儿子Bryan的电脑里看到的一篇作文。他今年11岁,刚上五年级,我以为他只喜欢玩电脑游戏,今天才发现他在电脑前打字,我过去看,发现他竟然在写故事。征求他的同意,我阅读了他写的几个故事,都是关于未来世界里他和他朋友探险的事儿,并不是老师布置的作业。有些故事,我一下子还没有完全理解过来。但看到这篇小作文(学校作业),感慨良多,儿子写的是澳洲历史,如果他还生活在中国,他会如何写呢?征得他同意,我把它贴到这里,简单翻译如下:】

 

历史不断重复自己

作者:BryanYang

我们常听说历史是不断重复的这句话。我倒希望一些历史还可以再来一次。例如1600年代导致发现了澳大利亚的大探险。那种探险精神将会激励我们开始新的冒险。另外一个就是1850年代的淘金热,带来了经济繁荣,也让更多的人过上了更好的生活。最后一个我希望重复的历史是2000年的悉尼奥运会。那次奥运会真是千载难逢的好机会啊,让世界都看到澳大利亚是一个多么伟大的国家。我们可不是每天都有机会举办奥运会的。

虽然有些事我们希望不断重复,但也有一些历史是我们不想再看到的。毫无疑问,其中主要的一个就是“被偷的一代”(指澳洲白人把土著孩子强行抱走抚养——老子杨恒均注),这是一个悲剧,也是我们的羞耻。但我们也有做对的时候,那就是分别于1988年和2008年,我们两次对“被偷的一代”说了对不起。还有一件我不想看到重演的是世界大战,摧毁了那么多,死了那么多平民和战士,更不用说,还有更多人失去了家园。很不幸的是,这些只不过是历史上发生的那么多可怕事情的几个例子而已……

我真希望,那些该重复的历史能够重复,那些不应重演的历史,永不再来!

杨恒均  2010-04-09 

没有评论:

发表评论